Seğirtip de gelen şiiri…

Yıllardır öfkeyle kızıp durduğum.
Gölgesinden bile hesap sorduğum.
Düşte kavga edip darbe vurduğum.
Düşmanım değilmiş kendimmiş meğer.

Anladım ki savaş, derinde imiş,
Nemrut Firavunlar, içimde imiş,
Kusur kabahatler, kendimde imiş.
Asıl zalim olan nefsimmiş meğer.

Kendi etrafımda dönüp durmuşum,
Kibirden kendime kule kurmuşum.
Yıllardır ruhumu boşa yormuşum.
İçimde kabaran gururmuş meğer.

Ayırır evlattan, anadan yardan.
Bülbülü yuvadan, çiçeği daldan.
Hile hurda ile çıkarır yoldan.
Seğirtip de gelen şeytanmış meğer.

Meğerki maksadı ayırmak imiş,
Beni bir başıma bırakmak imiş,
Huzurlu yuvamı dağıtmak imiş,
Dost gibi görünen düşmanmış meğer.

Süslü sözler ile beni aldattı,
Büyülenmiş gibi derde uğrattı.
Üfürükçülerden medet arattı.
Onun işi gücü yalanmış meğer.

Sanki gözlerime perdeler indi,
Basiret bağlandı, aklım da gitti.
Boğazımdan sıktı, canıma yetti
Boynuma sarılan yılanmış meğer.

Nefs-i emareden kurtulmak lazım.
Levvameye doğru yol almak lazım.
Tövbe istiğfara sarılmak lazım.
İnsanı yücelten imanmış meğer.

Aydın Başar

İrfanDunyamiz.com

Seçme Şiirler ↗

En güzel şiirleri okumak için tıklayın.

Tavsiye Kitaplar ↗

Tavsiye kitap listemize ulaşmak için tıklayın.

Şunlara Gözat

Namaza kalkmayanlar maça kalkar oldu….

Ülkemizde yapılan güzel şeyleri görünce seviniyorum, hoşuma gidiyor. Gemi yapıyoruz, yurt dışına gemi satıyoruz. Ne …

Bir yorum

  1. Muzaffer Dereli

    Amin her birimize ne güzel nasihat. Nefsi emmareden bizleri kurtarsın Rabbimiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.